torsdag, januari 24, 2008

Förbisett - kaffemugg

Jag har hittat en kul blogg som heter overlooked.

En ganska laidback utmaningsblogg som, om jag fattat det hela rätt, ska gå i tre-veckors-cykler. För varje omgång kommer ett tema eller ämne. Det ska handla om vardagsföreteelser som ofta blir förbisedda (overlooked). Nu första gången är temat "Coffee Mug".

Vecka 1: Snap It, dvs fotografera ämnet

Vecka 2: Jot It, dvs dokumentera med ord

Vecka 3: Make It, dvs scrappa, blogga eller på något annat sätt använd del 1 och 2 tillsammans kreativt.



Här kommer en "Make It" på temat kaffemugg.




*********************************************


GLAD :)

Jag blir faktiskt glad varje gång jag dricker ur den här muggen. Den är speciell, för jag fick den av min LC-vän Gittan. Jag tänker på henne varje gång jag använder muggen.

Det är inte så ofta den kommer fram, för jag är lite rädd att barnen ska råka ha sönder den. Det var vad som hände med den andra, likadana, muggen jag fick.

Nu är det ju så att jag har massor av muggar i skåpet. Jag kan på något sätt inte få för många muggar. GLAD-muggen är en speciell favorit för att färgen är så mjuk, för att den är så härlig att sluta händerna kring när man fryser lite och för att kaffet smakar så gott ur den.

*********************************************

kram /A

1 kommentar:

clara sa...

jaaaaa skitkul!!!! Jag kollade bara som hastigast och mailade vidare länken hem, Jag vill också va med!
Kram på dej din rara lilla tulipanaros, snart är det vår!