tisdag, september 11, 2007

Fotosafari

Jag var ju ute på fotosafari med webmosterhelene förra söndagen. Det var såååå kul att springa omkring och fotografera tillsammans med en massa andra fotointresserade.

Här är några av mina bilder:






Först gick vi till Stadshuset och fotograferade miljöer, den gigantiska dalahästen Swea och varandra. Här håller Helena (min syster) på att fånga en segelbåt på bild.





En kanot som låg uppdragen på kajen.


AnnaB fick för sig att hon skulle fotografera dalahästen genom Helenes ben. Det slutade med att halva gänget fotograferade fotografer som fotograferade fotografer. Här har jag 4 st med på bild - och jag tror att det var någon som hade ännu fler! Behöver jag säga att vi skrattade...?




Helene uppflugen på Swea. Hon fick jobba hårt som fotomodell.




Närbild på Swea. Det blev rätt mycket bilder här, för hon stod under tak och just när vi var här så regnade det.




Syster Helena på Swea. Det här porträttet på henne gillar jag verkligen jättemycket.




Sen gick vi vidare till en utomhusrestaurang på Kungsholmen. Där hade gästerna använt blomlådorna som askkoppar. Det gav mig tillfälle att fundera på och träna på skärpedjup och skärpeavstånd (eller hur man nu säger). Även något så äckligt som cigaretter kan vara rätt snyggt.





En liten blomma i en annan blomlåda. Jag blev förtjust i de rosa och lila färgerna.




Och så gjorde Karolina (Peterlina) ett äkta "Stina-hopp". Flera gånger dessutom så att jag skulle få flera chanser att få till den ultimata bilden. Tack, tack! :)




På väg till centralen kunde jag inte låta bli att plåta stadshuset lite. Vädret började bli bättre och solen lyste i kronorna.






Tack så jättemycket för en otroligt kul dag, tjejer!!
Kram /A

Inga kommentarer: