onsdag, september 19, 2007

Status ShapeUp!

Hej!

Tänkte det var dags för en liten statusrapport vad gäller mitt ShapeUp!-projekt.
Jo, tackar som frågar, det går rätt bra. Jag har tacklat av när det gäller att notera vad jag gör, men som en sammanfattning kan jag rapportera:

v34:
Lö 25/8 - jag gick 18868 steg. Ca 10000 av dem gjorde jag i en skogsbacke i Vitan (familjens torp). Upp och ner, upp och ner. Jag var tvungen att få ett ordentligt pass i kroppen innan vandringssemestern i Italien. Tur att det var ute i skogen så att inte så många såg mig.... :)

v36:
Vandringssemester i Italien. Måndag till fredag vandrade jag 5-6 timmar varje dag. Härligt, men jobbigt.
Sö 9/9 - hemma igen och klev upp på vågen. Jag hade gått upp i vikt! Nu blev jag faktiskt arg på riktigt!! I ren ilska satte jag igång med en GI-diet.

v37:
GIGIGIGIGIGIGIGIGIGIGIGIG. Mycket GI.
Sö 16/9: Resultat på vågen = -1,8 kg. Tack!

v38:
Fortsatt GI.
Må 17/9: morgonpromenad 30 minuter
Ti 18/9: morgonpromenad 30 minuter
On 19/9: morgonpromenad 30 minuter


En anledning till att jag halkat efter med att notera mina ShapeUp!-aktiviteter är att jag har halkat in på ett litet projekt - att ta ett självporträtt varje dag i 365 dagar. Det finns en svensk grupp på Flickr för det här som heter 365 dagar. Det är rätt kul faktiskt.
Förutom att det är kul att ha bilder på sig själv så har det en spännande bieffekt - det får mig att se på mig själv. Att verkligen se på mig själv. Det har en stor effekt på min självinsikt skulle man kunna säga.... Både på gott och på ont.

Kram /A

Inga kommentarer: