onsdag, september 10, 2008

Dåtid - nutid - framtid

Lite såhär känner jag mig idag: fånigt glad och redo att omfamna världen. Bilden är från när jag och barnen var på Parkteaterns föreställning av Clownen Manne i somras (för övrigt en toppenutflykt - nostalgi för mig och barnen var trollbundna i en timme).


För ett litet tag sedan (nåja - för ganska länge sedan...) blev jag utmanad av Åsa. Nu ska vi se om jag klarar det här....

För 5 år sedan - Började nytt jobb och höll på att skola in Jessica på dagis.
För 3 år sedan - Ella var 4 månader. Jag funderade på om jag skulle kunna gå ner till halvtid för att hinna vara mer med barnen.
För 2 år sedan - Nyskild. Det blev inget med att jobba 50%... Stod där med eget radhus och ostadiga ben.
För 1 år sedan - Började på allvar komma igen efter ett väldigt tufft år efter skilsmässan. Hade bytt jobb inom företaget.
För 3 månader sedan - Var på "intervju" på ett spännande företag. 23 timmar efter att jag klev in där första gången hade vi skakat hand på att jag skulle ta anställning som projektledare och kundansvarig.
För 1 månad sedan - Fyllde 38 år och firade med en kräftskiva på torpet
Igår - Arbetade sista dagen på gamla jobbet. Mycket fika och kramar.
Idag - Första dagen på 3 veckors ledighet. Frihetskänslan är fantastisk!
Imorgon - Har lovat att följa med Ellas dagis till skogen. Ska sätta igång mitt feng-shui-projekt hemma (det finns mycket rensning som behövs göras)
Om 1 år - Trivs och utvecklas som projektledare på mitt nya jobb. Har nått min målvikt och etablerat bra mat- och motionsvanor.

kram /A

Inga kommentarer: