måndag, september 29, 2008

Möblera om

Sitter och funderar på att möblera om. Eller rättare sagt HUR jag ska möblera om. Det ska bli mitt rum i det som tjejerna sover i nu och stora rummet på övervåningen ska bli enbart barnrum, men med en sovalkov och resten lekytor. Jag har ritat upp 2 rum och många möbler på millimeterpapper. Nu börjar pusslandet... Just nu har jag ingenstans att ställa min 50-breda garderob. Fast jag behöver förvaringen. Och så ser det ut som att det blir ett 50*50 cm stort "hål" mellan skrivbordet (som ska stå mot långväggen) och förvaringsmöbeln (som ska stå mot kortväggen). Jaja, det löser sig väl så småningom.

Nu har jag förresten bara 1 ledig dag kvar innan jag börjar jobba igen. De här 3 lediga veckorna har varit fantastiska. Idag passade jag på att hämta Jessica från skolan redan efter lunch. Bland annat spelade vi barn-Alfapet en lång stund. Roligast var när vi tog ut bokstäver som skulle bilda ett ord och utmanade varandra. Till slut blev det ganska långa och svåra kombinationer.

kram /A

Inga kommentarer: