onsdag, augusti 22, 2007

För hundrade gången

Oj, nu har jag ju kommit upp i 100 inlägg....!
Det går fort när man har roligt. :-)

Först måste jag passa på och be om ursäkt. Jag hade ju en utlottning i våras bland dom som lämnade kommentarer en viss vecka. Jag hade verkligen en utlottning, men jag glömde meddela vinnaren.... Den lyckliga var/är Tanja. Nu ska jag bara hitta hennes adress så att jag kan skicka den lilla RAK:en. *ler*

Hur firar man 100 då? En liten tävling kanske?
Just nu är jag så väldigt inne på det här med foto.
Ge mig ditt bästa fototips (som svar på det här inlägget) så är du med i utlottningen av ett pris.
Det kan vara ett bra motiv, tips på bildkomposition, ljussättning, efterbehandling i Photoshop eller något helt annat.
Du får ca 1 vecka på dig, sen kör jag lottningen.

kram /A

4 kommentarer:

clara sa...

grattis på hundrainläggsdagen!
fototips? hmmm... jo jag vet- ställ in kameran på "fel" inställning, ta tex ett porträtt i makro och foka på något annat i förgrunden. Eller ställ in på lååång slutartid när du fotar ett rörligt objekt och få till en snygg rörelseoskärpa. Prova att följa med i rörelsen och få en hel rörelse på bild. Många rörelser på slutet blev det :)

Unknown sa...

Mitt bästa tips?
Ta massooooooor av foton ;-)

Kram på dig!

clara sa...

shit va pinsamt, jag märkte att mitt fototips var mikaelas....rodnar ...rodnar rodnar...jag får skylla på att jag läser så mycket att jag inte kan minnas vad ideerna kommer ifrån
/röda clara

Mikaela sa...

Ha ha, jag läste Claras tips och tänkte hm...coolt.. det måste jag testa nån gång, jag är så snurrig.