fredag, augusti 17, 2007

Kräftskiva med barnen

Hej!
Igår hade vi kräftskiva, jag och barnen. Det var riktigt mysigt, men jag har fortfarande ont i fingrarna efter att ha skalat alla skaldjuren - både kräftor och ägg. ;-)

Jessica kommer snart vara en fullfjädrad kräftätare, men fortfarande är det lite för hårt för att klara av att skala själv. Hon var iaf helt inne på att man ska suga på kräftorna. *fniss*

Ella gillade kräftstjärtarna supermycket och slukade dem i ett nafs. Annars var hon inte alls intresserad av att ta i kräftorna. Och klorna tyckte hon mest var slemmiga. Jag är inte helt säker, men jag tror hon sa "vill inte! smör...". Mest åt hon ägg.

Vi hann inte fixa något sånghäfte, så vi givk helt enkelt laget runt och önskade en sång var. Vi sjöng Pippi, blinka lilla stjärna, bä bä vita lamm och imse vimse spindel.
kram /A

3 kommentarer:

Mikaela sa...

Vilka sköna bilder! Blev lite sugen på att ha en kräftskiva med barnen ikväll jag med.

Malin sa...

Vilken underbar bild på Jessica!

clara sa...

hahaha shit va kul! jag vill också sjunga pippilångstrump på min kräftskiva!!!