fredag, februari 09, 2007

Kan man kalla det en RAK...?

Kan man kalla det en RAK fastän personen som ger inte har en aning om begreppet? Det här var iaf en klockren Random Act of Kindness!

Jag var inne hos min kollega Mari och fick syn på denna härliga kokbok. Jag kunde inte låta bli att bläddra i den och vilka fantastiska recept!!! "Lamm älskar linser", "Lax som från Goa", "Mustig chili med mörk choklad" och sådär fortsatte hela boken.

Ta den du, sa Mari, du lagar ju en massa "sån där" mat. "Sån där" betyder i det här fallet grytor med annorlunda kryddor och gärna lite linser och bönor. :-))

Nu ska här kockas. Mmmmm..... Nån som vill komma på söndagmiddag?


Kram /Anna

5 kommentarer:

Unknown sa...

Mari är ju så himla rar :-)
Hälsa och krama lite på henne från mig

Unknown sa...

Kommer förresten gärna på middag och provar din nya bok :-)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

En scrap-mara-gourmet-middag låter jättetrevligt :-)

Må så gott!

tanja sa...

Den där boken verkar helt underbar. Den måste jag spana in nästa gång jag kommer förbi en boklåda.