lördag, april 14, 2007

Glädjor 14 april

Today was a good day!

Min dag idag har varit så bra att jag inte orkar räkna glädjorna utan helt enkelt bara berättar om min dag.

Dagen startade bra, även om jag uppskattat om den hade börjat lite senare än 06.50 när Ella vaknade. Vi låg alla 3 i sängen och lekte koja och stollade oss. Tjejerna kramades en lång stund och Jessica sa: "Mmmmm.... Ella, du är väääärldens bästa lillasyster". Och då kröp Ella in i Jessicas famn och gosgosgosade. Säg nåt som värmer ett mammahjärta mer än så?!?

Till frukost hade Jessica och jag en liten argumentation (liten....! not) om vad hon skulle äta. Hon tyckte godis eller iaf en rostmacka med sylt. Jag tyckte en grov macka (med vilket pålägg som helst). Jag lurade henne (eller lurade hon mig?) genom att göra snittar. När hon ätit en stor smörgås med skinka och kaviar (uppdelad i snittar och med pinnar i alltså) så sa jag att nu kunde hon få en rostsmärgås med sylt. Men icke! Hon ville ha en likadan till!!


Efter frukost var vi ute hela förmiddagen. Jag gav mig på att gräva bort 2 stora buskar på framsidan - och var framgångsrik! Vi hade saft-& frukt-stund tillsammans med en annan familj på gården. Tokmysigt.

Vid lunch åkte Jessica på kalas hos Albin. När Ella somnade efter att vi ätit så satte jag mig på altanen på framsidan i solen med en mugg kaffe och en trädgårdstidning. Need I say more...?


När Jessica hämtats och Ella vaknat hade vi glass-mellis på trappan. En liten stillsammare stund mitt i allt tjo och tjim.


Middag åt vi tillsammans med grannarna. Det blev grillad korv (av sämsta sort) och pastasallad. Åsså delade jag och "grannfrun" på en flaska rött. Härrrrlich!



Efter middagen fortsatte barnen med sin lek, som pågått till och från hela dagen ute på området. Jag hamnade hemma hos grannen ett snäpp lägre bort och blev bjuden på en fantastisk tiramisu, en god kopp te och en Bailys på deras uteplats. Ella uppskattade också kakan. Där blev jag sittande i t-shirt med en filt över axlarna, i ett trevligt samtal med grannar, fram till klockan var nästan halv 9 på kvällen.

Som någon slags extra, oförberedd, bonus (typ grädde på moset) kom grannfru 2 ut i de mest fantastiska träskor. Jamenarvaddå! När man ser sånna träskor så kan man ju inte annat än bli glad.
Som sagt - Today was a good dag. Extremt god.






kram /A

3 kommentarer:

Unknown sa...

Låter som en alldeles underbar dag!!

Krma på dig vännen

clara sa...

åh grattis till en bra dag! Lite agnetha fältskog... tack för en underbar vanlig dag! :)

Anonym sa...

Men vad härligt att få börja dagen så mysigt och sen att det fortsätter (med vissa avbrott hmmm...men det är ok!) ända till läggdax! Underbart!!! Och vilka mysiga grannar du verkar ha!

Stor kram