fredag, april 06, 2007

Glädjor 6 april

Ojojoj, nu är det länge sedan jag skrev några glädjor i bloggen. Nu får det bli skärpning. :-)


1. Semesterresan till Sälen. Kanonmysigt - som vanligt i det sällskapet. Jessica gick i skidskola. Jag åkte skidor på förmiddagarna. Mycket softande.


2. Min trädgård. Den är nu i stort sett vårstädad. På eftermiddagen fick jag ett ryck och klippte ner 2 stora buskar på framsidan. Nu ska det först dit en liten liguster- eller buxbomshäck och sedan ska det bli en liten sittgrupp under en rosenbåge. Eventuellt en koja av levande pil åt barnen.

3. Påskkärringar. I år fick jag påhälsning av massor av påskkärringar, och mina tjejer var ute och hälsade grannarna glad påsk.

Bonus-glädje. Ella och jag hade en supermysig dag i torsdags. Jag hade henne hemma från dagis bara för att jag saknat henne så mycket när Jessica och jag var i Sälen. Vi fixade omkring hemma, både inne och ute, och var i lekparken en liten stund.

kram /A

1 kommentar:

Malin sa...

Välkommen hem Anna! Skönt att resan var lyckad och att du har en bra påsk.